Rodzaje zajęć i monitorowanie postępówSzkoła SOKRATES oferuje:ZAJĘCIA INDYWIDUALNE (one-to-one) Zalecamy prowadzenie zajęć indywidualnych wszędzie tam, gdzie:- Występuje znaczne zróżnicowanie poziomu znajomości języka obcego w grupie objętej szkoleniem.- Występuje znaczne zróżnicowanie treści języka specjalistycznego, które różni uczestnicy szkolenia mają opanować.- Między osobami biorącymi udział w kursie występuje znaczna różnica oczekiwań dotyczących stopnia rozwijania poszczególnych sprawności językowych.(mówienie, pisanie, rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu pisanego)- Między uczestnikami kursu istnieje stosunek podległości służbowej, który ze względów emocjonalnych może negatywnie wpływać na gotowość słuchaczy kursu do zaangażowanego partycypowania w zajęciach dydaktycznych.- Ze względów organizacyjnych nie sposób zaproponować jednolitego planu zajęć dla wszystkich pracowników objętych szkoleniem. ZAJĘCIA GRUPOWE Zakłada się, że efektywne nauczanie grupowe ma miejsce gdy grupa liczy nie więcej niż 6 osób. Optymalną grupą, z którą spotykamy się najczęściej to 2-3 osoby.Wszystko w trosce o jak najwyższą efektywność zajęć!UWAGA! Nie łączymy na siłę grup, nie tworzymy grup, w których uczniowie mają zdecydowanie różny poziom zaawansowania językowego (w przypadku uczniów szkolnych - grupy tworzone są tylko z uczniów z jednego poziomu, tzn - nie łączymy uczniów z klasy IV z klasą VI, albo uczniów klasy I LO z III LO, itd). Efektywność nauki jest dla nas najważniejsza! SPRAWDZANIE EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA Słuchacze kursu poddawani są regularnym testom oceniającym postępy w nauce.Stosuje się trzy typowe formy oceny:- Bieżąca - rejestracja ocen (wartości procentowych) z krótkich kartkówek (co 1-2 zajęcia),- Cykliczna - po zakończeniu każdej większej jednostki w podręczniku wiodącym.- Etapowa - na zakończenie etapu nauczania (zwykle semestru)